unisex trainers. that is all.

Aldo has come out with the Aldo Mx trainers in a range of pretty must-have shades of the season! [white, black, soft pink, light grey, beige, light tealy green, and red]

Literally a trainer which looks slick AF without the extras, just a chic clean-cut shoe with which the styling options are endless! They’re categorized by women/mens in terms of sizes, but the shoe style itself stays exactly the same which is super neat! (cue couple ootds #twinning)

I was sent the white pair by the lovelies at Aldo, and tbh my eyes had to adjust to how impeccably white they looked in the box haha (my converse are due for a wash) mamas main concern was how I was going to wear them without getting them dirty lawl.

Styled them with this gorg two-piece from Zara which had me feeling pretty shofishticated when I tried it on (I know its spelt incorrectly..!); don’t quite own a ‘suit’ per say in me wardrobe, which I convinced myself every teacher should have (right?!) et voila!

Also super in love with me belt bag and felt it added to the street-chic look/vibe thingamajig I was going for and just pulled everything together really! Def upped the look of the trainers even more so when paired with the two-piece which is more commonly paired with heels or loafers etc.

Find the collection online and in-store now, and share how you remix #AldoMx your trainers! xo.

I had other plans for this Zara dress, something along the lines of massive turban, rolled up sleeves and trainers, maybe some denim?! but then the lovely Manal (@chinutay) sent me a few scarves from her collection (@chinutayco) (which are oh so beautiful by the way!) and I got super excited to put something together as an excuse to wear one *insert shy monkeyface emoji*

This is actually the first time I’ve ever been gifted or sent scarves by a brand/company, and maybe rightfully so because I’m quite particular with what goes on my head in terms of material, length etc. haha but eep, these are perfect! They’ve got the right amount of stretch and more than enough material to work with! Manal’s packaging is also super cute and personalized with a handwritten message and sprayed with her signature scent which smells divine mashallah x Haven’t experimented using them as turbans yet but uber excited to do so! I’ve got ‘Jaipur’ on me head which had me reminiscing about a recent trip to India which led to me going through photos, prompting a sit down of a potential Mumbai post coming at you real soon inshallah! xoxo

P.S – THE DRESS HAS POCKETS GUYS!


Mama took the cake for the number of opinions she had on this look [“what bone did you break?” “you look like a mummy” “I don’t like your shoes” “why are you wearing a bandage” etc etc etc!] but I kinda sorta loved it! I’ve been wanting to sport an overlay piece on top of a button down for a while but felt super weird and meh whenever I tried them on, not to mention uncomfortable and too layer-ish lol but woke up one morning and said meh. Just do it #nike #notsponsored . Tried an alternate turban look for this one, and totally felt uncomfortable and a tad weird at first [because of the overlay not the turban lol] but promise I embraced it! Thought I’d share and inspire even one of y’all to not give a rats bum and try something that might be outside of your comfort zone because life’s too short to not try new things isn’t it?!

 

Shirt: H&M

Overlay: Zara

Skirt: Zara

Flats: Zara

Earrings: H&M

Bag: Chloe

How beautiful is this marbled liliaiya piece?! I’ve been in love with their designs for ages and have kinda sorta rinsed a piece from a previous collection, so was super excited when this came through the post! It’s one of those pieces which exude a unique chicness and can be dressed both up or down; I’m thinking skinny denim, red trousers, even a foil print skirt?! Definitely check them out here and find them on instagram (@liliaiyastudio)  Thank you lovelies! xoxo

So Miss Iman and I ventured off to Cyprus for Eid which was beautiful. I had another trip half planned but she kinda sorta sold me on the idea of beaches and tanning and sunshine and that pretty much did it (I really don’t ask for much!)

I don’t want to get into too much detail, but we rented a car and essentially road-tripped along the coast which was exhilarating to say the least. Good old google maps made navigating a whole lot easier and having a car definitely allowed for more sightseeing and freedom to stop wherever we wanted on a complete whim! Hotels were booked as each day progressed, literally the morning of, just because! Flew into Larnaca via Lebanon (not a fan already purely based on my airport experience) and within 30-40 minutes, Kalimera Cyprus!

Started in Larnaca, worked our way through Limassol and stumbled upon a random secluded beach stop which we came back for. Spent a day in the mountains in Miliou where we nearly got into an accident on the way but the drive up and through the mountains was beautiful. Eid was spent in Pafos and I woke up extra early to catch the sunrise which was one of those heartwarming soul sessions that you know I love x also jumped the fence to get into an abandoned Turkish masjid because a masjid had to be visited on Eid one way or another!  Did some tourist archaeological exploring there, and visited a couple monasteries, one of which was built into the mountain which was pretty neat! Next we were off to Protaras and good old Ayia Napa and visited the infamous Cape Greco which we hiked up super sharp rocks and braved the wind to get super cool photos lol I have never ever ever seen water as clear as I did in Protaras and at Cape Greco! Pictures do it no justice, but wallah the clarity was subhanallah! and we went parasailing! yay!! it was my first time and soaring over the coast with beautiful water and coastline beneath your feet is just one of those moments you’ll never forget! Miss Iman also faced her fears and sang karaoke in public which we were all super proud of! and then it was back to Larnaca where we visited Hala Sultan Tekke, which wikipedia calls a ‘Muslim shrine’, so we’ll leave it at that, but you also know that I love masjids in different countries and the peace and serenity that comes with entering such scared space etc. etc. so yes. My heart and soul was content! There was this open compound space right beside the masjid which kinda sorta acted like a cat sanctuary; apparently the general public uses it as a drop off for strays or cats they no longer want as they know/assume that the caretakers of the masjid are obliged by God to look after the animals and not be cruel to them, and Miss Iman was essentially in heaven. So many cats and kitties and cuteness overload and the sun began to set and it was yet another soul warming moment for the books x

All in all it was a much needed relaxing getaway to an underrated part of the world where Allah hooked us up in terms of hotel upgrades and his colour schema when putting the world together was/is just so freaking on point mashallah subhanallah alhamdulillah x people were incredibly friendly and approachable and being able to smile and wave at everyone and engage in conversation with random strangers is something I realize I miss and take for granted when I’m back Kuwait! Enjoy the pictures, know that none of them do the country any justice, and be sure to add it to your list of travels in the future inshallah! xoxo

img_9763img_9766

img_9769img_9788img_9837

img_9946

img_9877

img_9912

img_0032img_0040img_0086img_0098

img_0158

img_0084

img_0135

img_0164

img_0171

img_0180img_0261

img_0302img_0311img_0733

img_0711

img_0835

Processed with VSCO with a5 preset

img_0387

img_0834

 

Processed with VSCO with kk1 preset

img_3161

img_0618

img_0619

img_0443img_3217img_0448img_0456img_0473

img_0735

img_0481img_0483img_0731img_0833img_0832

img_0672img_0693img_0695

img_0686

 

img_0680img_0723img_0746